2020年1月26日 星期日

如冷水的肺炎


正當很多人在疑惑香港政府與反對陣形的角力如何結束時,武漢肺炎忽然殺到,讓一切都停頓下來,海洋公園關了,迪士尼關了,演唱會取消了,學校延長假期了⋯⋯連帶示威活動也一時間停下來了。肺炎像一盤冷水,讓一切都停下來,剛好疫症爆發的時間與ECM拐點吻合,根據維基資料,1月20日起,包括廣州、北京、上海等大城市開始出現大量確疹病例,1月23日武漢封城。

香港經濟必定雪上加霜,這點幾可肯定,但冥冥中亦透露危中有機,肺炎讓所有人都看到,一個衝擊不倒的政府,如果你不協助她恢復秩序,終歸沒有人可以置身事外,兩種力量的角力看似不是你死就是我亡,同時亦是命運共同體。中國的疫症正傳向世界,法國、加拿大、美國都已有確疹病例,如何應對?應對得好不好?是對各國政府的重大考驗,人民對政府的信任亦隨之起落。

5 則留言:

keith 提到...

祝諸君開工大吉

匿名 提到...

不少祖哥的網友
之前均說要搬回大陸
又謂搬離香港
搬返大六是最正確的決定.

我只想說一句
不論大六讓你賺多少錢
其他衛生, 道德, 人道的標準來說,
當拿到自己的生命作賭注,
我相信那些網友都不會想留在大六.

但願大家的眼睛雪亮點. 不少期刊包括柳葉刀, 都提到地方中央早就知道有人傳人.
不要為了利益而不願意看到事實.

gogoldjoe 提到...

我自己就沒這個打算,但有機會想置業作渡假屋。

kwokjerome 提到...

中國精神文明發展係零,睇好大陸就要正視呢一點。
呢場疫症就係上天提醒大陸要發展好自己個精神文明,你發展得唔好只會滅國。
政府不倒, 那就整個國家民族一起倒。

觀察所得,外國應對唯一方法就是跟中國切割,與中國交往越頻繁,影響與損失就相對越大。
因為疫情對中國經濟打擊實在太大

Blogger 提到...

Did you hear there's a 12 word phrase you can say to your man... that will trigger deep emotions of love and instinctual attraction for you buried within his heart?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, worship and protect you with his entire heart...

12 Words Who Trigger A Man's Desire Impulse

This impulse is so hardwired into a man's mind that it will drive him to work harder than ever before to to be the best lover he can be.

Matter-of-fact, fueling this all-powerful impulse is so essential to achieving the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of the "Secret Signals"...

...You will instantly find him expose his mind and heart for you in a way he never expressed before and he will recognize you as the one and only woman in the world who has ever truly tempted him.