2013年5月4日 星期六

蕭若元講金



網友Mandy看了蕭若元講金,電郵小弟問意見。蕭若元影片的大意是,現時黃金年產量那麼高,金價就會跌,因為1980金價見頂,高於產金成本,更多金礦被挖掘,年產量持續上升,金價就會下跌,結果到了2000年,金價跌到不足三百美元。我們可以看看下圖,年產量與通脹調整後金價的關係。



我們看到一種關係是,當黃金年產量升到一個歷史高位後,金價就會下跌。1910年第一個產量高位,金價隨後下跌,1940年第二個高位,隨後金價下跌。不過到了1970年左右,產量出現第三個高位後,金價卻反其道而行,於1980年創下歷史高位。

1970年左右發生甚麼事?金本位正式崩潰!小弟認為「產量升到高位,金價隨後下跌」的規律只在黃金是法定貨幣下才有效。否則沒有效。當黃金是貨幣時,貨幣增多,購買力會下跌,所以經通脹調整後的金價亦下跌。但當黃金不是法定貨幣時,增多了的紙幣,經調整後,反會讓金價上升。

當然,有人會說1970年產量高位,促成了1980-2000的跌市,中間滯後了10年才出現,1980年的高價是一個「錯價」。錯不錯價?並不重要,最重要是那時期(1970-1980),市場願花錢購入黃金。市場為何那麼不理性看待年產量於1970年代創下高位,仍然繼續買入?未來會否出現同樣的情況?這才是我們要思考的重點!

今日金價又是否到達一個高位?經通脹調整後,我認為不是,起碼仍未超越1980年經通脹調整後的2500美元。金價每一次高峰,是否必定超越上一個高峰?我們這次是否一定超越1980年高峰?這要看更長的歷史走勢,單憑100年不足夠。

再者,正如小弟於《百年金價──政府與市場的角力》說,官方紀錄不一定能反應市場實況,因為有黑市及另類市場,例如香港K金市場,1950年代,印度孟買的金價就炒到65美元一安士,抛離官價一倍。所謂「通脹調整後價格」亦不全然準確。黃金是一門高深學問!希望給Mandy一點啟發。

14 則留言:

阿弟@投資世界 提到...

今天Comex有登記的黃金數量是187萬盎司,占7000萬盎司的2.67%,也只是10天的消耗量而已。

Eric 提到...

大家覺得地球上既黃金可唔可以每年開彩產量2000幾吨,開彩60年?

gogoldjoe 提到...

得都冇用,因為人口會增加,平均每人獲得的黃金數量同古代亦係差不多!

黃金產量同咩最吻合?就係同人口增長,人多左,對黃金需求亦會上升!

Eric 提到...

我覺得地球既黄金未必有甘多,10幾吨wo,d人話一噸金石只生產到一安士黃金。

Eric 提到...

再10幾萬噸黃金wo

Jammy 提到...

Commodity 永遠都係睇Supply/Demand。
淨係睇Supply係瞎子摸象。最重要係要明白Supply 同 Demand 從何而來?

過去十年金價不斷創新高,飾金Demand不斷下跌。但取而代之係Investment Demand每年創新高。

Supply幾高都只係half of the equation。只要明白而家top tier gold producer成本係1200 - 1400/oz, 同埋政府會繼續搞搞震推高黃金investment demand... 你唔使讀過MBA都只金價會點啦,係嘛?

Unknown 提到...

蕭若元吹水吾抹嘴,又出來扮尃家

Gordon 提到...

jo兄,唔好意思,借位一用。
honson兄,你可唔可以考慮下關閉了你個blog的文字過濾功能呢?因為我能在joe和Lisa個blog留言,但每次在你的blog留言都被系統食晒,sosad

honson 提到...

Gordon 兄,ok

Charen 提到...

今日生果財經訪問中國貴金屬公司生產黃金之總成本只是600美元一安士

Unknown 提到...

但間公司既生產佔總體百分之幾?

Charen 提到...

edwin: 佢冇講http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20130507/18251602

Charen 提到...

搵吓D年報有冇:
http://cpm.etnet.com.hk/ca-report-c.html

嘉芙蓮 提到...

呢排成日睇discovery gold rush 個節目就知開採幾咁難、成本有多高,人力物力機器等再加運氣,有人一個季度也開採不了20oz, 上200 oz 已是好結果。在外BS的人太多了。